Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014

Ο Βασίλης Καρράς εξομολoγείται: Η στήριξη της οικογένειάς του, η «πτώση», οι στιγμές που ένιωσε «άδειος» και οι «μασκοφόροι»





















Και αυτή η σεζόν είναι άκρως επιτυχημένη για τον Βασίλη Καρρά, αφού στο κέντρο όπου εμφανίζεται γίνεται πανικός! Όμως, δεν θέλει να το «φωνάζει»! Εξάλλου, έχει ζήσει «τρελά» σκαμπανεβάσματα στα τριάντα χρόνια της καριέρας του στο τραγούδι και είναι λογικό να μην αιθεροβατεί, όταν μάλιστα έχει νιώσει, όπως εξομολογείται στη «News», την προδοσία και τη μοναξιά ως το κόκαλο...

Ο δημοφιλέστατος λαϊκός βάρδος μιλάει στη «News» για την ουσία και το ρόλο της οικογένειάς του και μοιράζεται με τους αναγνώστες της τα συναισθήματά του από την περίοδο που έμεινε μόνος. Δεν αφήνει όμως χωρίς σχόλιο και τη σημερινή δεινή κατάσταση που ταλανίζει τη χώρα τονίζοντας: «Ο Έλληνας έχει μάθει να αντέχει στις κακουχίες, αλλά δεν χρησιμοποιεί σωστά το μυαλό του».

«Έχω μάθει να μην είμαι αχάριστος»

Στο άκουσμα της λέξης «κορυφή» νιώθεις μια αποστροφή να καθρεπτίζεται στο βλέμμα του. «Ποτέ δεν ένιωσα ότιείμαι σε "θρόνο". Δεν μου αρέσουν αυτές οι εκφράσεις και οι χαρακτηρισμοί. Πάμε αρκετά καλά και αυτό με καλύπτει», λέει αναφερόμενος στην τρανταχτή επιτυχία του σχήματος στο «Teatro» - εμφανίζεται έχοντας στο πλάι του την Πάολα και τον Παντελή Παντελίδη.

Το «αρκετά καλά» ο ίδιος το μεταφράζει ως ότι «ο καλλιτέχνης πρέπει να κάνει τα πάντα προκειμένου να περνάει καλά ο κόσμος που τον πληρώνει για να τον ακούσει και να τον δει. Μετά βλέπουμε αν περνάμε καλά εμείς οι ίδιοι. Πιστεύω πάντως ότι είναι από τις λίγες φορές που κάτι καταφέρνουμε, με αρκετή δουλειά φυσικά».

Τα χρόνια που βρίσκεται στην κορυφή -όσο και να μην του αρέσει αυτή η λέξη- όντως είναι πάρα πολλά. Ποια είναι τελικά τα συστατικά μιας επιτυχημένης καριέρας; «Κατά την άποψή μου, δεν υπάρχει κορυφή ούτε για τον Βασίλη ούτε για οποιονδήποτε θέλει να λέγεται τραγουδιστής. Δεν υπάρχει κορυφή και δεν υπάρχει τέλος επίσης. Την κορυφή την παίρνεις μαζί σου. Χαράζεις έναν μεγάλο δρόμο και ποτέ δεν φτάνεις ψηλά, γιατί το όνειρο το αγγίζεις ακριβώς την ημέρα που ξεκινάς. Όμως, δεν μπορείς να το ολοκληρώσεις ποτέ... Και είναι η πρώτη φορά που λέω κάτι τέτοιο. Ο στόχος δεν είναι ν' ανέβεις τον ανήφορο, αλλά να μένεις σε καλή φόρμα και ψηλά, με τον αέρα να σε χτυπάει και το βοριά να σε "δέρνει"».

Ο Βασίλης Καρράς σχολιάζει τον... μακρύ χειμώνα που έχουν μπροστά τους. «Κανένας χειμώνας δεν είναι μακρύς. Όταν έχεις τόσο καλή παρέα, μπορείς να τον βγάλεις αναίμακτα, να μην παγώσεις. Είναι ίσως η καλύτερη συνεργασία που θα μπορούσαμε να έχουμε φέτος, εδώ στο "Teatro"».

Για τους συνεργάτες του λέει χαρακτηριστικά πως «έχουν μέλλον μπροστά τους», τους συμβουλεύει όμως «σε καμία περίπτωση να μην παρασυρθούν από την αποθέωση που βιώνουν τώρα. Μπορεί να έρθουν πολύ καλύτερες, αλλά μπορεί και χειρότερες μέρες».

Λένε ψέματα

Έχει βιώσει πολλά upside down. Δεν μπορείς εξάλλου να είσαι πάντα τόσο ψηλά! «Θα είμαι 100% ειλικρινής. Όχι μία αλλά αρκετές φορές έχω ζήσει την πτώση. Όποιος πει το αντίθετο, απλώς φοράει μάσκα. Δεν έχω νιώσει μόνο πτώση στην καριέρα μου, αλλά έχω περάσει και από φάση υπερβολικής μοναξιάς. Έχω νιώσει και πολύ γεμάτος και πολύ άδειος. Όφειλα, όμως, να πατήσω στα πόδια μου και να προσαρμοστώ σε αυτά που μου έδινε ο θεός. Ξεπεράστηκαν οι δυσκολίες και, εν προκειμένω, οφείλω πολλά στην οικογένειά μου, στη γυναίκα μου και στην κόρη μου που με στήριξαν σαν βράχοι».

Προδοσία! Μια λέξη ωμή που επίσης έχει βιώσει. Πώς την αντιμετωπίζει; «Προσπαθώ να ξεπερνάω τέτοιες καταστάσεις με έναν τρόπο που τον ονομάζω "ο τρόπος του Βασίλη". Αγκαλιάζω τους ανθρώπους που χαμογελάνε πίσω από την πλάτη μου. Δεν ξέρω αν είναι σοφό ή σωστό, αλλά η προδοσία έχει πολλά παρακλάδια. Ασφαλώς και την έχω ζήσει, αλλά έχω μάθει κι ακολουθώ αυτό που σου περιέγραψα μόλις τώρα» λέει και προσθέτει: «Έχω τραγουδήσει για τη μοναξιά και την καψούρα. Ο κόσμος αγαπά αυτά τα κομμάτια. Η μοναξιά που μπορεί να βιώσει κάποιος έχει πολλές μορφές. Όλος ο κόσμος την περνάει, με τον δικό του τρόπο. Μοναξιά αντιμετωπίζεις ακόμα κι όταν μια δουλειά σου έχει πάει πολύ καλά. Δεν είμαι μοναχικό άτομο, αλλά όταν έχεις δει γύρω σου τόσα πράγματα κι όταν έχει τύχει να προδοθείς, περνάς κάποιες καταστάσεις και μόνος σου».

Οι περισσότεροι θα πίστευαν πως έπειτα από αναρίθμητες εμφανίσεις επί σκηνής θα ήταν πολύ άνετος, πολύ χαλαρός όταν βγαίνει. Και όμως... «Νομίζω πως θ' αρχίσουν σε λίγο να ιδρώνουν τα χέρια μου» μας λέει, ενώ ετοιμάζεται να εμφανιστεί στην πίστα. «Το άγχος είναι μόνιμο! Φεύγει μετά το δεύτερο κομμάτι, όταν άλλωστε θα εισπράξω και την ενέργεια του κόσμου».

«Ζούμε οικονομικό πόλεμο»

Ουδέτερος απέναντι στην οικονομική κρίση που έχει «τσακίσει» την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και κορυφώνεται φέτος, προφανώς και δεν θα μπορούσε να είναι. «Η πατρίδα μου περνάει μια πολύ δύσκολη στιγμή. Από τα παιδικά μου χρόνια κι από τα λίγα γράμματα που έμαθα όταν διάβαζα, αντιλήφθηκα ότι ο Έλληνας έχει ένα δικό του τρόπο ν' αντέχει στην κακουχία, ν' αντέχει στον πόλεμο. Γιατί στην ουσία οικονομικό πόλεμο βιώνουμε. Νομίζω πως έχει τη θέληση, παρά τις αντιξοότητες, να ξεπερνάει όλα τα εμπόδια. Κι εγώ έχω βιώσει αυτό που λέγεται κρίση, αλλά επειδή έχουμε δουλειά και λέμε "δόξα τω θεώ", μιλάω για όλους τους συνανθρώπους μου, τους φίλους μου που γνωρίζω καλά τι περνάνε.»

Τι λέει για τα αρνητικά σχόλια με τα οποία «βομβαρδίζεται» η Ελλάδα;

«Πρόκειται απλά για το... δοκίμιο της Ευρώπης, αυτό θέλουν να περάσουν στις επόμενες γενιές. Το μηχανισμό για να κάνουμε τη χώρα ν' αντέξει δεν τον έχουμε, αλλά τις γνώσεις τις κατέχουμε. Έχουμε διάσπαρτα ανά τον κόσμο τεράστια μυαλά, αλλά δεν βρέθηκε ένας να τους συγκεντρώσει και ν' αποδείξει ότι έχουμε σοφία και πολλά άλλα. Γενικότερα πάντως, οφείλω να πω ότι ο Έλληνας έχει πολύ μυαλό, αλλά δεν το χρησιμοποιεί σωστά.»

Το δεύτερο κύμα μετανάστευσης δεν φαίνεται να τον προβληματίζει πάρα πολύ. «Το βιώσαμε το 1963 ξανά. Θα γυρίσουν πάλι πίσω όμως. Πάντα γυρνάς στον τόπο που γεννήθηκες.»

Η οικογένεια για τον Βασίλη Καρρά είναι το σημαντικότερο πράγμα στον κόσμο. «Το παν για μένα είναι να είναι καλά η οικογένειά μου, που μάλιστα ήρθε από τη Θεσσαλονίκη και κάναμε μαζί γιορτές», λέει υπερήφανος. «Όμως, ζω απ' τη μουσική. Δεν μπορώ όταν απ' τη δουλειά μου συντηρώ πολλούς ανθρώπους, να τα παρατήσω. Δεν γίνεται να το πουλήσω αυτό το γρανάζι και να το διαλύσω. Υγεία θέλω να έχω και να ατενίζω το μέλλον σκεπτόμενος τα πολλά και νέα πράγματα που ετοιμάζουμε.»

Τον ρωτάμε για την επικείμενη νέα συνεργασία του με τον Φοίβο.

«Έχουμε να συνεργαστούμε από το 1998. Είπαμε να γίνει άλλη μια "ένωση". Το αποφασίσαμε από κοινού. Είχαμε υποσχεθεί να γίνει μια καινούρια συνεργασία μεταξύ μας όταν νιώσουμε καλά κι έχουμε κοινές αντιλήψεις για το πώς είναι η μουσική σήμερα.»

Όμως, ο Βασίλης Καρράς δεν συναντά την αποδοχή και τον ενθουσιασμό μόνο μέσα στη χώρα. Δίνει συχνά συναυλίες και εκτός Ελλάδας και αποθεώνεται. Τι ρόλο παίζει η αγάπη του κοινού στην ψυχολογία ενός καλλιτέχνη, ιδιαίτερα στο εξωτερικό;

«Η αποδοχή και το χειροκρότημα δεν έχουν να κάνουν με την καλή ή την κακή ψυχολογία σου. Κάθε Έλληνας στο εξωτερικό ξοδεύει απίστευτα χρήματα για να έρθει να σε ακούσει. Έχει μεγάλη προσμονή και ανυπομονησία να πάρει κάτι από την πατρίδα του. Αυτό εκ μέρους σου απαιτεί σεβασμό και αξιοπρέπεια. Μου έχει τύχει να ταξιδέψει άτομο δέκα ώρες από άλλη χώρα της Ευρώπης για να έρθει να με ακούσει στη Γερμανία. Αυτό είναι μαγεία! Τόσα χρόνια έχω μάθει να μην είμαι αχάριστος.»
Του Χάρη Λεμπιδάκη

21 Ιανουαρίου 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.